Translate

zaterdag 6 januari 2018

Terugblik op de boeken

Vorig jaar legde ik mezelf een uitdaging op, om iedere maand een boek uit mijn jeugd te herlezen en eens te kijken wat ik me herinnerde van het boek en wat ik er nu van vind. Een hoop boeken zijn de revue gepasseerd. En een hoop ook niet. Zo heb ik mijn jonge jaren ook het een en ander van Greg Bear gelezen, of Roger Zelazny, Patricia McKillip en Robert Holdstock, die ook veel indruk hebben gemaakt.

Van sommige boeken begreep ik bij nader inzien niet meer wat ik er ooit in zag. Vooral bij de Netparasiet en Drakevlucht had ik dat. Waarom dacht ik ooit dat dat romantisch was? Van anderen zoals Kinderen van Moeder Aarde, Taran en de Toverketel en de verhalen van Narnia zie ik in dat het verhalen voor kinderen zijn, maar nog steeds erg goede verhalen. En sommige boeken blijven volledig overeind staan, zoals de Droomsteen en Het Rattenleger.

Al met al erg leuk om eens terug te kijken en terug te lezen. Maar voor het nieuwe jaar ben ik natuurlijk op zoek naar een nieuwe uitdaging om mezelf bezig te houden.

De Netparasiet
De Droomsteen
Het Relikwie
Kinderen van Moeder Aarde
Taran en de Toverketel
De Voorspelling
Faerie Tale
Het Betoverde Land achter de Kleerkast
Equal Rites
Het Rattenleger
Drakevlucht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten