Translate

zaterdag 22 september 2018

Herfst 2018

Fikse oogst van pompoenen, courgette en komkommer
De herfst is begonnen en na een lange hete zomer begint hij meteen goed met een hoop regen en wind. De staartjes van Orkaan Florence, wordt mij verteld. Nu gaan we echt kortere dagen, langere nachten en koudere tijden tegemoet. Maar na een lange, droge zomer ben ik daar ook wel aan toe.

Coeur de Boeuf tomaten
In de tuin kan ik ook merken dat alles een beetje op zijn einde loopt. De laatste pompoenen zijn geoogst en verwerkt in een heerlijke risotto en taart. De tomatenplanten hebben ook wel hun laatste tomaatjes gegeven. Deze heb ik verwerkt tot puree en ik heb voor het eerst ook geëxperimenteerd met het maken van eigen ketchup. Niet moeilijk, wel lekker.


Vlierbessen.

In eigen tuin had ik ook een grote vlierbessen oogst. Dat geeft mij binnenkort weer een enorme hoeveelheid Vlierbessen Vodka natuurlijk. Vorig jaar heb ik voor het eerst de bessen even kort gekookt voor ze bij de alcohol gingen. Dus dat heb ik dit jaar weer gedaan en draagt echt bij aan de zachte smaak. 

Ik kijk uit naar een lange, natte, koude herfst met veel lekkere taarten, drankjes en haardvuur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten