Translate

zondag 18 november 2007

Slaaf in ruil voor 1 hapje.

Soms zijn er momenten dat je denkt: "Had ik maar een slaafje, dan kon die de vuilnisbak legen, luier verwisselen, mijn schoenen poetsen of stofzuigen." Maar helaas het houden van slaven die uitputtend huishoudelijk werk doen, mag niet meer. Toch zijn er manieren om deze dingen niet langer zelf te hoeven doen. Maak namelijk onderstaande tiramisu en mensen zullen zelf aanbieden voor de rest van hun natuurlijke leven je slaaf te zijn in ruil voor nog een hapje.


Tiramisu voor ruim 6 personen
Benodigdheden
3 eieren
250 mascarpone
50 g. basterdsuiker
lange vingers
150 ml. sterke koffie
3 eetl. (of meer) sterke drank (goedkope whiskey of rum)
50 g. (of meer) pure chocolade
1 eetl. cacaopoeder

Bereiding
  1. Scheid de eiwitten van de eierdooiers.
  2. Klop de eierdooiers met de suiker op tot een schuimige mousse.
  3. Doe de mascarpone er beetje voor beetje bij en klop door tot alles goed gemengd is.
  4. Maak de mixer VOLSTREKT schoon en vetvrij. Dit is heel belangrijk, anders lukt het niet.
  5. Klop de eiwitten tot zij een zacht schuim vormen.
  6. Vouw het eiwit mengsel beetje voor beetje door het mascarpone mengsel.
  7. Doe de sterke drank bij de sterke koffie.
  8. Week hier in de lange vingers (kort! anders vallen ze uit elkaar)
  9. Bekleed de binnenkant van een kom met de geweekte lange vingers.
  10. Schenk daar het eier-mascarpone mengsel overheen.
  11. Hak de chocolade in kleine stukjes, doe deze over het eier-mascarpone mengsel
  12. Strooi cacaopoeder over de chocolade
  13. Laat alles een middag opstijven in de koelkast.
  14. Serveer en deel pas tweede porties uit nadat mensen eeuwige slavernij hebben toegezegd.
  15. Omdat er rauwe ei in dit gerecht zit, eten kleine kinderen, zwangere vrouwen, zwakke mensen en oude mensen dit geheel op eigen risico!
Dit is een recept van Delia Smith en ik heb er al veel succes mee gehad en hoef nooit meer zelf de vuilnis buiten te zetten.
En voor de liefhebbers, Mijn verjaardag, met mijn zusje en mijn zoon, mijn zoon eet zijn eerste stukje biltong.
Delia Smith
Nog meer Delia
Salmonella
Biltong

Geen opmerkingen:

Een reactie posten