Translate

maandag 22 december 2014

De kortste dag

De kortste dag ligt alweer achter ons en daarmee is de winter begonnen. Ik hoop dat het dit jaar een echte winter wordt, met veel sneeuw en ijs. Het afgelopen jaar was de winter eigenlijk niets meer dan een langgerekte herfst zonder sneeuw. Ik wacht op sneeuw en sleeën! Wij zijn er helemaal klaar voor.

De tuin is in rust en de planten zijn gesnoeid. Als ik goed kijk zie ik dat de sneeuwklokjes en krokussen hun blaadjes al boven de grond uitsteken. Ook de Helleborus begint alweer te groeien, nu het weer kouder wordt. Het wachten is op de lente.
Het afgelopen jaar heb ik niet zo heel veel tijd in de tuin door kunnen brengen als ik wel had gewild, maar daar gaat voor 2015 verandering in komen. Ik wil kijken of de courgettezaadjes van mijn buurman daadwerkelijk uit zullen lopen. Verder waren de tuinbonen afgelopen jaar een succes, dus die komen zeker terug. En op het vlak van bloemen ben ik vorig jaar vergeten om mijn datura opnieuw uit te zaaien. En ik wil dit keer ook wat Lupine bijzaaien, zodat ik in 2016 niet zonder nieuwe lupinebloemen zit.

Verder ligt St. Nicolaas eindelijk achter ons en bereiden we ons voor op kerst, met kerstcakes, een eend en natuurlijk de spellendag.

Laat die winter maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten