Translate

dinsdag 1 november 2011

Samhain

Het is alweer 31 oktober geweest en daarmee het tijdstip van Samhain/ Halloween/ Allerheiligenavond. De tijd schrijdt maar voort en hiermee wordt het einde van de zomer en het begin van de winter ingeluid. We hebben natuurlijk niet echt veel zomer gehad, maar Sander en ik hebben wel meerdere keren kunnen genieten van de arbeid uit ons tuintje. We hebben veel courgettes gegeten. Tomaten waren geen succes, maar hopelijk volgend jaar beter en zuring was echt een ontdekking. Daarnaast hebben we ook gesmuld van de kruiden uit onze tuin.


En nu komt de winter op ons af, waarin de natuur in de slaapstand gaat, om over een half jaar weer los te barsten. En nu bereid ik me daar al op voor. Onlangs heb ik bolletjes sneeuwklokje, krokussen, narcissen en meiklokjes geplant, ik hoop dat die allemaal opkomen. Verder ook Rabarber onder glas gezet, wanneer die uitloopt, mag hij ook naar buiten, volgens het pakje. En dan in februari of maart, wanneer de zon weer aan kracht wint, staat alles klaar om weer te gaan groeien.

Samhain
Halloween
Allerheiligen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten