Translate

dinsdag 8 januari 2013

Een nieuw begin

Een toepasselijke titel natuurlijk, zo aan het begin van het jaar. Maar dit gaat niet over goede voornemens of andere spannende plannen voor het nieuwe jaar, maar om een nieuw gestart rollenspel. Eerder gaf ik al aan dat ik het 'King Arthur Pendragon' rollenspel voor mijn verjaardag heb gekregen van mijn vrienden. Omdat ik dat graag eens wilde spelen en ik dan keuzes moest maken in mijn hobbies, ben ik gestopt met mijn Ravenloft campagne.

Hier hebben we wel heel veel mee gespeeld.


Maar gisteren heb ik de aftrap gegeven voor een Pendragon campagne. Ik heb wat mensen bij elkaar weten te krijgen en gisteren hebben zij onder mijn 'ahem' deskundige begeleiding hun karakters samengesteld. We hebben uitgebreide regels gebruikt en meteen ook maar een bescheiden familiestamboom opgesteld. Deze stambomen alleen al zorgen voor spanning en intrige, zonder dat er gespeeld is. Zijn er veel broers en neven zonder land die ook een gooi naar de landerijen van de erfgenaam willen doen? Zijn er veel zussen en tantes die bescherming behoeven? Zijn er jongere broers die ergens een schildknaap moeten worden? Is er een oudere bastaard-oom die de landerijen wil beheersen? Is moeders razendsnel hertrouwd na de dood van vader?

En nu dan deze. 

Omdat Pendragon een rollenspel is waarbij de geschiedenis, het voortschrijden van de tijd en familieverbanden van groot belang zijn, hebben we daar veel aandacht aan besteed. Om het voor mezelf en de spelers een beetje overzichtelijk te houden, heb ik belangrijke zaken meteen maar in allerlei Google Drive documentjes opgemaakt. Op die manier kunnen we daar allemaal aan bijdragen en in ontwikkelen, zonder dat we eerst bij elkaar moeten komen. Erg handig.
Ik denk dat ik hier verslagen zal plaatsen van de sessies dat de spelers bij elkaar komen en de onderlinge intriges uitspelen. Het is ook handig om daar een verslag van te hebben.

Zoals het er nu naar uitziet, start het spel in de lente van 485 AD. In het vorige jaar zijn de Saksen en de Britten onder leiding van de Hoge Koning Uther Pendragon in een vreselijk gevecht met elkaar verwikkeld geweest. Veel mannen aan beide zijden zijn omgekomen. Koning Uther roept nu alle jonge mannen in zijn rijk op, om hen tot ridder te slaan en zo zijn leger weer aan te vullen. Wie weet blijven er een aantal jonge mannen lang genoeg leven om Saksen te verslaan en het hart van zijn nieuwe leger te worden.

Het team van ridders bestaat tot nu toe uit Eliot van Burcombe, Grigor de Geweldenaar, Marcus Livius, Gilmere van Tisbury, Brandwen de Moedige. Hun vaders zijn allemaal overleden en zij zijn de erfgenamen op wie de taak rust om hun familie en koning naar Glorie te leiden.

Vanaf 2 februari wordt er echt gespeeld.

Geschiedenis tot nu toe
Stamboom van Eliot van Burcombe
Stamboom van Grigor de Geweldenaar
Stamboom van Marcus Livius
Stamboom van Gilmere van Tisbury
Stamboom van Bledir van Winterbourne Gunnet
Stamboom van Bradwen de Moedige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten