Translate

dinsdag 3 maart 2020

Kringloop - koopjes

Onlangs hadden we meubels nodig voor ons huis en heel verantwoordelijk zijn we toen eerst naar de kringloop in Malden en Nijmegen gegaan om te kijken of we iets van onze gading konden vinden.

Allereerst was er onze oudste dochter, die nu wat ouder wordt en haar kamer wat mooier wilde inrichten. Er lag al jaren een vloerkleed van Ikea met verkeerswegen erop. Daar is indertijd met autootjes heel veel mee gespeeld. Maar ja, autootjes raken uit. En er komen steeds meer vriendinnen langs, die moeten ergens kunnen zitten En er worden boeken gelezen in bed, waar laat je die?
Dus wij gingen naar de kringloop winkel om te kijken wat we daar konden vinden dat een beetje voldeed aan die behoeften. We zijn uiteindelijk thuisgekomen met een ander kleed van IKEA, een zitzak en twee schattige nachtkastjes. En zoals ik eerder heb aangetoond, die nachtkastjes kunnen heel lang meegaan.


En in de woonkamer hadden wij een fauteuil staan dat inmiddels zijn langste tijd ook wel had gehad. De kringloopwinkel in Nijmegen is een stuk groter, dus ik besloot om ook daar even langs te gaan. En daar riep een mooie stoel mij al toe, dat hij alles was wat ik kon wensen. Dus ook die stoel staat nu mooi in onze woonkamer.

En zo heb ik weer flink wat meubels gekocht. Ze waren nog van goede kwaliteit, kunnen weer jaren mee, hebben niet veel gekost en we hebben nauwelijks afval gecreëerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten