Translate

maandag 23 maart 2020

Lente 2020

Het is weer 21 maart geweest en dat betekent dat de lente is begonnen. Wat mij betreft is dat altijd het heerlijkste seizoen. Ik ben dan druk met zaadjes planten, spitten en inzaaien in de moestuin. En ik kan zien dat de vaste planten alweer uitlopen. De rabarber staat al flink boven de grond en kan binnenkort geoogst worden. En de bessenstruiken zitten al vol met knoppen.

Een hommel op de ribes.
Ik denk een aardhommel

Maar dit jaar wordt alles overheerst door de Corona Epidemie. Inmiddels zitten de kinderen al een week thuis van school en werken Sander en ik ook vanuit huis. En is verder alles dicht. Dus genieten van het heerlijke weer is er momenteel niet echt bij.

Gelukkig heb ik op een eerder moment wel mijn moestuintje om kunnen spitten (met veel mest) en mijn bonen in kunnen zaaien.  Dus daar hoef ik voorlopig niet meer te komen. In mijn eigen tuin is ook voldoende te doen. Restanten van vorig jaar moeten nu echt weggehaald worden en zevenblad kruipt zoals altijd, weer enorm op. En de speciale zaadjes heb ik inmiddels per post thuisgekregen. Dus die gaan binnenkort in kleine bakjes in de vensterbank, om vast te kiemen. Half mei zal ik toch wel weer naar buiten mogen?

Viooltjes in het gras

Dus ik probeer me in en om het huis te vermaken met het nieuwe jaar en ik hoop maar dat de huidige gezondheidscrisis snel voorbij is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten