Translate

zondag 8 maart 2020

Start van het tuinierseizoen

Maart vind ik altijd een heerlijke maand. De winter (niet dat we die veel gehad hebben dit jaar) is dan al aardig op zijn retour. De eerste bloemen steken hun kopjes als boven de grond uit en de vogels worden wild. Dan weet je dat het tijd is om te starten met het nieuwe tuinierseizoen! En dat heb ik geweten. Enige tijd geleden heb ik al allerlei zaadjes gekocht en besteld. Maar nu gingen de eersten ook de grond in.



Maar pas na mest verspreiden (wat is dat toch zwaar) en in de grond spitten (ook zwaar). Ik doe het altijd in etappes. Dit weekeinde heb ik de mest kunnen verspreiden en in de ene helft van de tuin kunnen inspitten. Hopelijk kan ik volgende week de andere helft van de tuin onder handen nemen. Inmiddels heb ik de spinazie, tuinbonen en kapucijners ook al ingezaaid. Dus daar zien we hopelijk snel het een en ander van terug.
En de rabarber gaat alweer als een speer. Over een week of drie kunnen we daar al wel weer van oogsten denk ik zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten