Translate

zaterdag 25 januari 2020

Nieuwe zaadjes

De dagen worden al weer merkbaar langer en dat betekent dat ik om ga kijken naar zaad! Om in de tuin te planten natuurlijk, voor het komende tuinierseizoen.

In mijn zoektocht naar het verminderen van afval in mijn huishouden stuitte ik laatst ook op Luffa. Dit is een plant die familie is van de courgettes (waar ik natuurlijk al jarenlang ervaring mee heb). Maar wanneer de courgette-achtige vruchten rijpen, worden ze vezelig en verharden de vezels. Deze kun je dan gebruiken als een soort natuurlijke schuursponjes. Ik heb wat zaadjes besteld en ik zal eens kijken wat ik daarmee kan maken dit jaar.


Verder vond ik ook zaden voor Okra bij de Intratuin in ons dorp. Dus die heb ik ook meteen maar meegepakt. Eens kijken wat er gebeurt wanneer ik die plant in onze tuin. Het is heerlijk in curry's en ik hou daar wel van. Hopelijk kan ik de kleine eters in het gezin ook zover krijgen dat ze dit durven.

En ik heb me natuurlijk ook weer laten gana met de courgettes, pompoenen en bonen. Hopelijk wordt dit jaar niet zo waanzinnig heet als 2019 en kan ik rekenen op een lekkere oogst. Ik kijk er al naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten