Translate

dinsdag 7 januari 2020

Spellendag kerst 2019

Na de kerstdagen volgt natuurlijk altijd een spellendag. We vieren ze inmiddels al weer dertien jaar met vrienden. En soms lijkt het steeds drukker te worden. En zo ook dit keer. We hadden mensen al een tijd geleden uitgenodigd. En we begonnen de morgen vroeg met voorbereidingen. Het huis moet schoon, er moeten lekkere hapjes gemaakt worden, de spellen moeten gepakt worden. Gelukkig heb ik tegenwoordig grote en kleine helpers voor die taken.

Het was weer zover,
spellen spelen in de donkere dagen. 

En toen ging eigenlijk strak om 14:00 al de deurbel en kwamen de eerste gasten, K. en F. al meteen binnen. Die doken samen met Sander meteen op hip nieuw spel Magic Maze on Mars en zijn daar een lange middag mee bezig geweest. Ondertussen bleef de deurbel maar gaan. Twee vriendinnetjes van Vivian kwamen ook nog langs, met hun ouders. En vrienden N. en A. en K. met kinderen dienden zich ook al snel aan. Dus het huis zat vol.

helpertjes

Ik heb het spel Pandemic nog leren kennen, waarbij verschillende besmettelijke ziekten tegelijkertijd uitbreken en een groep dappere wetenschappers (yay wetenschap!) een race tegen de klok voeren om voldoende medicijnen te ontwikkelen. het lukte ons niet. We gingen uiteindelijk allemaal ten onder aan de Zwarte Ziekte. Daarna speelde ik nog een rondje Azul: Sintra, nadat ik daar eerder eens vernietigend mee was verslagen. Het was natuurlijk tijd voor revanche. Ondertussen ging met aan andere tafels verder met Het Verboden Eiland en Hive.

Mensen hadden ook weer de heerlijkste dingen meegenomen voor het avondeten. Wij zorgden voor wat soep, maar er was een Indonesisch stoofpotje, er waren lekkere, pikante spiesjes. De kinderen deden zich traditioneel tegoed aan een grote stapel pannenkoeken en de grote mensen konden ook hun buikjes rond eten. Rond etenstijd vertrokken er weer een hoop mensen die elders moesten zijn, of mensen met kleine kinderen, die vroeg naar bed moesten. Dus het werd snel rustiger.


Ik pakte er toen nog Marrying Mr. Darcy, een spel gebaseerd op het verhaar Pride and Prejudice van Jane Austen. Het doel is om zo een leuke, aantrekkelijke, charmante, rijke vrouw te worden, dat er zoveel mannen zijn die met je willen trouwen, dat je dan tenminste niet eindigt als een eenzame, oude vrijster. Het was een enig spel.

Maar daarna zakte ik al wel heel snel door mijn hoefjes en legde ik mij te rusten. Maar mijn oudste kinderen speelden gewoon door (Leeuwenhart, de bikkels). Dan weet je dat de cirkel van het leven rond is, als de kids langer wakker blijven dan de ouder tijdens een feestje.

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013
Hemelvaart 2014
Kerst 2014
Hemelvaart 2015
Kerst 2015
Hemelvaart 2016
Kerst 2016
Hemelvaart 2017
Kerst 2017
Hemelvaart 2018
Kerst 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten