Translate

zondag 2 januari 2011

Een nieuwe Lente


De zonnewende is kortgeleden geweest en nu gaan we weer naar steeds langere dagen toe. De zon neemt al weer in kracht toe. Dat houd ik mezelf in elk geval voor. Omdat de lente er aan komt, ook maar eens wat aan de tuin doen.

Toen vriendin J. een tijdje geleden op de kinderen paste terwijl er in huis flink verbouwd werd, nam zij ook een aantal zakjes met crocusbollen en narcissenbollen mee. Die middag heeft zij nog wat tijd doorgebracht met mijn zoon om deze te planten, maar er bleven er ook nog veel over. Pas vandaag had ik tijd om deze samen met mijn zoon te planten. Een beetje laat, sommige bolletjes begonnen al uit te lopen. Dus ik hoop dat ik nog op tijd ben om ze flink te laten groeien.

Het was leuk om samen met mijn zoon een beetje in de tuin te potteren. Eerst de sneeuw wegschrapen. Toen een kuiltje graven voor de bolletjes. Bolletjes erin en kuiltje weer dicht. Erg fijn om samen zo een simpel klusje te doen. Ik hoop dat de bolletjes mooi uitkomen. De grond in Malden heeft wel flink wat klei, meer dan ik gewend ben uit de tuin van mijn ouders in Baarn, dat was voornamelijk arme, zure zandgrond.

Wanneer het weer wat warmer wordt, ben ik van plan om de tuin flink onder handen te nemen. Hij is nu erg verwilderd. Bestaande planten flink terugsnoeien en dan opnieuw inrichten. Een groter terras dat niet afloopt naar het huis toe, een zandbakje voor de kids. En misschien uit educatief oogpunt een klein moestuintje met wat kruiden, tomaten en courgettes.

Crocus

1 opmerking: