Translate

maandag 9 april 2012

Pasen

De lente is al weer vollop bezig, plantjes die twee maanden gelden nog de sneeuw trotseerden, zijn nu al weer aan het einde van hun levenscyclus en sterven af. Inmiddels komen andere planten alweer op. En de beestjes volgen. De vogels fluiten harder, de bijen zoemen meer.
En wij vieren pasen met uitgebreide ontbijtjes, ei en lekkere avondmaaltijden. +Sander probeert onze zoon nog enig religieus besef bij te brengen, maar het is lastig uitleggen, de herrijzenis van Jezus. Onze zoon concludeerde meteen dat Jezus dus niet echt dood was, maar alleen flauwgevallen. Daarom kon hij na drie dagen weer opstaan. Toen ik nog een jong meiske was op een katholieke school, dacht ik dat ook altijd, hij was natuurlijk flauwgevallen of in coma geraakt. En domme mensen hadden hem begraven.
Zelf heb ik de religieuze connotaties achter mij gelaten, ik geniet alleen van het lange weekeinde met mijn familie en van het lekkere weer.


Zaterdag zijn we naar Baarn gegaan. De moeder van Sander was jarig geweest en wij gingen even langs met de kids om te feliciteren en te genieten van een lekkere zelfgemaakte maaltijd. De kids konden lekker buitenspelen en wij even bijpraten met de ouders van Sander.

Zondag kwamen vrienden +Stijn & +Jelka uit Groningen langs, net als vorig jaar. Als ze dit volgend jaar weer doen, mogen we spreken van een traditie. Zij verwachten binnenkort hun eerste kindje en ze kwamen wat baby spulletjes ophalen. Vrienden +Robert & +Saskia waren vorige week al langs geweest om het een en ander achter te laten voor hen, en dat werd ook meegenomen. Dus ik heb met enige pijn in het hart afscheid moeten nemen van een kinderbadje, maxi-cosi en babykleertjes (wat zijn kids klein als ze net geboren zijn).
In de middag hebben we gezellig Ravenloft gespeeld en kleertjes uitgezocht. Later heerlijk gegeten met een kipje uit de oven en groenten erbij. En ijs toe, om het af te maken.

Maandag was een rustige dag. Kalm ontbijten, met gekleurde eitjes. Ik had heel eenvoudig uienschillen mee laten koken met de eitjes, daar krijgen ze een gele gloed van. Later nog gelezen dat azijn toevoegen de kleur beter fixeert, maar dan worden ze wel oneetbaar. Ook werkt het beter met witte eieren, maar ja, je kan niet alles hebben.
Daarna even nog naar de Intra-tuin om wat plantjes te kopen (die kruidenbakken moeten vol!) en in de middag tussen de regendruppels door nog wat klussen in de tuin. Hoewel het niet uitnodigt om naar buiten te gaan, is warm met regen natuurlijk wel enorm groeizaam weer.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten