Translate

zondag 15 april 2012

Poepjeskoffie

Ik heb het geprobeerd, na jaren lobbyen van vriend D., koffie gedronken die gemaakt is van boontjes die uitgepoept zijn door beestjes.
Loewak

Vriend D. heeft soms wat vreemde hobbies (zoals het drinken van poepjeskoffie). afgelopen vrijdag vierde hij zijn verjaardag en wij waren welkom om dat samen met hem te vieren in de Coffyn, een koffiehuis. Al jaren probeert hij ons over te halen om ook eens de Kopi Luwak te proberen. Dit is koffie, gemaakt van koffieboontjes die eerst zijn opgegeten door een Luwak (een soort Civetkat) en daarna zijn uitgepoept. De Luwak kan de boontjes niet verteren. De keuteltjes worden verzameld en afgespoeld. De boontjes worden dan gebrand als koffie. Het klonk mij altijd een tikje te extreem in de oren om te proberen.
Afgelopen vrijdag was het dan dus zover. Vriend D. organiseerde weer een feestje. Ik ging er met de bus vanuit Malden met de kids heen (ze vinden de bus nog steeds een spannend avontuur). Coffyn is ook een leuke plek om met kinderen heen te gaan, er is een speelruimte met allerlei speelgoed voor de jongere kids, en ze kunnen uitkijken over de Waal met de boten. Ik kon ze dus lekker alleen laten, terwijl ik het experiment aanging met de Kopi Luwak.

Het was best lekker, maar nou ook weer niet heel bijzonder. Leuk om eens geprobeerd te hebben, maar verder niet.

1 opmerking:

  1. Om eerlijk te zijn vermoed ik dat het geen originele kopi luwak is. Het zou dan echt vreselijk duur geweest. http://en.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak#Price_and_availability
    In Australie krijg je het voor $35 per kopje, in London £50 voor een kopje (met blue mountain erbij), en in milan E15 voor een espressootje civetkatpoepkoffie. En bij coffyn is het een tientje voor een twee-persoons-cafetiere. Maar lekker & bijzonder was het wel.

    BeantwoordenVerwijderen