Translate

maandag 15 oktober 2012

Pruimenchutney

Even geleden las ik op het blog van een vriendin over het maken van speculaas. In een bijzin had ze het over pruimenchutney. Het water liep mij meteen in de mond. De laatste tijd heb ik een hoop succes gehad met mijn ingemaakte peren en mijn ingemaakte nectarines, dus ik dacht, hoe moeilijk kan het zijn? Bovendien heb ik enkele jaren geleden een boek op de kop getikt, waar ik veel te weinig mee doe. Daar stond een recept in voor pruimenchutney.

Dus vanmorgen tijdens de weekeindboodschappen ook flink pruimen, azijn, pepertjes en een paar kleine weckflessen gekocht. Het recept uit het boek gevolgd en nu heb ik iets meer dan een liter pruimenchutney. De boel moet nog een maand rijpen, maar dan kan ik ook genieten van pruimen chutney met koude kip op brood. Hoop ik.

1 opmerking:

  1. Ha, de mail hoeft niet meer zie ik? ik hoop dat hij lekker is.. Ik heb die van mij niet laten rijpen, meteen op brood gedaan! Mijn recept was uit de losse pols; ongeveer anderhalve kilo pruimen, een eetlepel of 5 rietsuiker, een flinke scheut balsamico azijn, een goeie eetlepel mosterd en een flinke theelepel knoflook, zout en peper. Dat heb ik met een scheutje water tegen het aanbranden bijna een uur laten sudderen. Was meteen lekker.. ik heb de pruimen met schil en al gekookt en de boel niet gezeefd, misschien doe ik dat volgende keer anders.

    BeantwoordenVerwijderen