Translate

maandag 28 oktober 2013

Feestje!

Na een verjaardag volgt natuurlijk een feestje en dit keer was dat ook zo. De zaterdag na mijn verjaardag was het zover. In de morgen zijn Sander en de kinderen en ik druk geweest met het opruimen van het huis, het bakken van een worteltjestaart en het klaarzetten van extra stoelen. De kinderen waren fantastisch en droegen hun steentje bij aan het opruimen van hun eigen speelgoed.

En in de middag kwamen de eerste gasten al snel binnendruppelen. En ze namen ook hun kinderen mee en wat een hoop zijn dat er geworden tegenwoordig! Op een gegeven moment hadden we te maken met onze eigen twee, negen kinderen van het bezoek en een vriendje van onze zoon uit de buurt, allemaal in de leeftijd van 0 tot 12 jaar. Gelukkig was het weer goed en gingen de oudere kinderen lekker zelfstandig buitenspelen in de buurt. Onze zoon voelt zich dan erg verantwoordelijk en blijft netjes in de buurt spelen, wat erg fijn is.

Van de Pendragon - groep ook nog twee mooie boeken over Ridders en toernooien gekregen.

Mensen hadden ook weer flink uitgepakt met mooie cadeaus. Veel boeken deze keer. Van vrienden met wie ik de Pendragon campagne speel (en vorig jaar ook al het een en ander kreeg) twee mooie boeken gekregen met allerlei achtergrond informatie over ridders en het leven in de Middeleeuwen. Dat zal zeker terugkomen in de campagnes. Verder ook nog twee kookboeken, twee romans en weer meer drank dan ik op kan. Dus ik kan voorlopig even vooruit met lezen, drinken en koken van allerlei nieuwe dingen!

Er bleven ook flink wat mensen eten. Met de laatste kilo (ja echt) gele courgettes uit de tuin heb ik een heerlijke courgette/ melksoep gemaakt en vrienden M. en +M. namen nog een zelfgemaakt indonesische kip-stoofschotel mee, met eigengemaakte kroepoek. Vooral onze dochter heeft bij hen de blits gemaakt door heel veel kroepoek te eten en luid en duidelijk te verkondigen dat ze het heerlijk vond.
De overgebleven kinderen werden voor de televisie geparkeerd met Tom & Jerry en pannekoeken. Het was ongelofelijk hoe snel en hoe veel pannekoeken in die buikjes gingen.

In de avond vertrokken de gasten met kinderen weer, waardoor het decibelniveau aanmerkelijk daalde. En er kwamen weer wat nieuwe vrienden binnen, die het decibelniveau hadden willen vermijden. En in de avond hebben we nog flink doorgekletst met mensen die we niet vaak genoeg zien. De worteltjestaart was inmiddels op, maar gelukkig waren mensen ook tevreden met andere hapjes. Ik heb het nog tot na elven volgehouden voor ik vermoeid naar mijn bedje vertrok.

En de volgende dag konden we heel heel heel erg veel opruimen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten