Translate

woensdag 23 september 2015

Likeur van Vlierbessen en Vodka

Enige tijd geleden vertelde ik over mijn experiment om fruit te laten trekken in Vodka. Dat deed ik toen met de bramenoogst. Dat was heerlijk en inmiddels al lang op. Daarna heb ik nog een pot gemaakt met Vodka en sinaasappel en citroen, die ga ik binnenkort eens uitschenken (so watch this space!).

Maar dit voorjaar heb ik ook geinvesteerd in een Vlierbesstruik. Omdat ik een volkstuin heb gehuurd, had ik meer ruimte in de achtertuin. Deze is aardig gegroeid en leverde wel drie kleine trosjes bessen op. Niet heel veel nog, ik hoop dat hij in komende jaren verder gaat groeien.

Deze trosjes heb ik gewassen en in een pot gedaan. Daarbij nog wat schil van een citroen en drie flinke scheppen suiker. Toen de pot opgevuld met Vodka (iets minder dan een halve liter. Dit laat ik nog een half jaar staan en dan kan ik eens kijken hoe dat smaakt.

Na een paar dagen al werd de alcohol donker paars-rood. Ik vraag me af hoe dat in maart zal zijn! Ik houd jullie op de hoogte.

Een inspirerend recept uit The Guardian
En nog een recept

Geen opmerkingen:

Een reactie posten