Translate

woensdag 30 september 2015

Likeur van Vodka en Sinaasappel, Citroen en Anijs

Een tijdje geleden schreef ik hier over de likeur van Vlierbessen die ik wilde maken. Dat was naar aanleiding van een heerlijke likeur van Vodka en rood fruit die ik vorig jaar maakte. Maar in de tussentijd heb ik ook Sinaasappel en Citroen laten trekken in Vodka. En dat heb ik laatst uit de pot gehaald en gedronken.
Het smaakte een beetje medicinaal, net je favoriete keelsiroop. Maar de smaak van het fruit was wel lekker in de Vodka getrokken en door de suiker was het scherpe randje ook een beetje van de Vodka af.

Drink met mate.
Recept

  • 1 sinaasappel, trek daar met een zesteur wat reepjes schil van af. Snijd de sinaasappel in schijven. 
  • 1/2 Citroen in schijven.
  • 1 ster Steranijs
  • Een paar scheppen suiker
  • 1/2 liter Vodka
  • Doe alles in een pot. 
  • laat 6 maanden staan, draai of schud de pot af en toe. 
  • Na 6 maanden de pot door een vergiet, bekleed met 2 velletjes keukenrol gieten en laten uitlekken. 
  • dan de schijven goed uitknijpen boven het vergiet. 
  • Giet alles over in een fles, zet koud. 
  • Drink met mate.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten