Translate

zondag 6 april 2008

Order of the Stick

Een tijdje geleden waren Sander en ik al weer 11 jaar bij elkaar. Om dat te vieren heb ik hem verrast met Serenissima en zijn we samen naar Brussel gegaan. Maar Sander is natuurlijk ook blij dat ik hem al weer een lange tijd terzijde sta in het leven. En om aan te tonen hoe goed hij me kent, heeft hij me verrast met een mooi cadeau.

Order of the Stick

Op donderdag en vrijdag was geprobeerd een pakketje te bezorgen, maar toen waren we niet thuis. Op Zaterdag haalde Sander het op bij het postkantoor. En het bleek de hele collectie van de Order of the Stick stripboeken te zijn.
Order of the Stick is een tijd geleden begonnen als een web-comic waarin de avonturen van een bonte groep avonturiers centraal staan. Zij beleven allerlei komische avonturen waarbij ook commentaar geleverd wordt op de wereld van de rollenspelers, spellenspelers in het algemeen, conventies in (slechte) rollenspel en fantasy verhalen en de toestand van de wereld. Ik volg de strip trouw via de internet-pagina. Inmiddels is Order of the Stick behoorlijk populair geworden en kan de schrijver ervan leven. Ook heeft hij een aantal papieren strips uitgegeven, waarvan de inhoud nooit op internet zal verschijnen. In die stripts ging hij in op de achtergronden van de helden en ook van de kwade tegenstanders, waar de helden continu tegen strijden.
Voor mij maakt het allemaal niet meer uit, ik heb het allemaal in huis en lees het ene stripje na het andere uit.

Order of the Stick
Meer Order of the Stick

Some time ago Sander and I were together for eleven years. As I detailed earlier, I bought him the game Serenissima and we went on a trip to Brussels. But Sander is also very happy with me at his side for these past years and he surprised me with a wonderful gift.
On Thursday and Friday attempts were made to deliver a package at our address, but since we were not home, this failed. On saturday Sander went to the postoffice to get the package for me. It turned out to be alle the comic books from Order of the Stick.
Order of the Stick started some time ago as a web-comic, detailing the adventures of a group of people travelling through the world. They have all sorts of comedic adventures which also comment on the world of roleplaying games, games, cliches of (bad) fantasy and the world in general. I follow the new comics on the web page. By now the Order of the Stick comic has become very popular and the writer has expanded. Old fashioned paper comicbooks have appeared detailing the history of the good guys and the bad guys. These will never appear on the internet.
I really enjoy reading my comics at home now.

3 opmerkingen:

  1. En dat wordt inderdaad niet vaak genoeg gezegd. En veel mooier nog, Sander is MIJN held!

    Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Achja, je ziet je meisje elke dag OOTS kijken, je hebt een creditcard, de dollar staat historisch laag, je vraagt je af wat je je meisje cadeau moet geven, en na verloop van tijd ga je die dingen combineren. Bestellen ging trouwens heel keurig, de boekjes waren er met een week. En nu begin ik OOTS zelf ook te waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen