Translate

woensdag 6 februari 2013

Het einde van de winter

Vannacht is er nog een flink pak sneeuw gevallen, maar inmiddels is dat alweer weg. De zon staat merkbaar langer aan de hemel dan een tijd geleden en als ik goed kijk zie ik hier en daar al weer tekenen van nieuw leven. De eerste sneeuwklokjes laten hun bloemen zien, de krokussen nog niet, maar die steken al wel sprietjes uit de aarde. Verder zitten alle bomen en planten al onder de knoppen. Ook de vogels laten al hun lente-geluiden horen.
Nog even en ik moet de tuin weer voorbereiden op de lente en zomer. Ons terras heeft inmiddels flink wat aanslag van mos, dus ik wel met azijnwater eens flink tekeer gaan op een zonnige lente-dag. Verder wil ik ook wat nieuwe planten planten in de moestuin. Ik denk aan bleekselderij en spruiten en misschien ook wat brocoli. Die mogen wat vroeger de grond in dan de tomaten en courgettes. Ik heb er echt weer zin in.

1 opmerking:

  1. Ik ook! ik heb al een bakje klaarstaan om over een week of 2 tomaten en lathyrus in voor te zaaien. Ik heb zoooo genoeg van sneeuw en kou..

    BeantwoordenVerwijderen