Translate

dinsdag 7 juli 2015

Moord Mysterie!

Afgelopen zondag was ik voor het eerst in veel te lange tijd weer eens langs bij vrienden +T en +M. Ze wonen helemaal aan de andere kant van het land en dan ga je niet makkelijk spontaan bij elkaar langs. Maar dit keer hadden ze een goede reden bedacht. We zouden, samen met vele anderen, een uitgebreid gezelschaps-rollenspel spelen. Een Murder Mystery. Het zat al een tijdlang in de planning, en afgelopen weekeinde was het dan eindelijk zo ver.

Moord!
in de woestijn. 

In de late morgen kuste ik +S en de kinderen vaarwel, pikte nog wat vrienden van T. en M. op in Nijmegen en crosste het land door. Eenmaal aangekomen, hadden T. en M. allemaal hapjes en drankjes klaarstaan, in stijl, om in de stemming te komen.

Het verhaal heette "Curse of the Mummy". Alle aanwezigen kregen een rol toebedeeld (ik was Gladys Knott-Mee, erfgename van een grote vlees en textiel producent, maar helaas niet langer zo rijk als mijn voorvaderen) en onder begeleiding van T. en M. speelden we ons door een verhaal vol intrige heen. De aanstaande man van Gladys stierf onder verdachte omstandigheden, tijdens een archeologische opgraving in de Egyptische woestijn. Kort daarna lieten andere betrokkenen bij de opgraving de een na de ander het loodje. Was het een vloek van de mummies? Of gewoon menselijke kwaadaardigheid?
Een tijd geleden ben ik op een ware Agatha Christie binge geweest. Dus allerlei clichés over Britten, Amerikanen, Duitsers, Egyptenaren, opgravingen en moorden kwamen voorbij.

We hebben een leuke dag gehad met elkaar, maar ik moet zeggen dat de intrige niet bijster uitdagend was. De karakters en plot waren redelijk clichématig. De red herrings waren redelijk afleidingsmanoeuvres. En uiteindelijk hebben we het spel redelijk vlot afgerond en waren we zeer dicht bij de oplossing.
Maar er was gezorgd voor lekkere hapjes en drankjes en een gezellige sfeer. Dus de dag was zeker geslaagd. Tegen 19:00 liep het feest ten einde en vertrokt ik weer naar Malden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten