Translate

dinsdag 10 november 2015

Wederom borduurkaartjes

De borduurkaartjes met zwarte stof.
In het verleden heb ik al een paar keer kleine patroontjes geborduurd en die verwerkt in een kaartje. Onlangs waren ze weer op en ik heb wat nieuwe gemaakt. Via Pinterest heb ik inmiddels aardig collecties aangelegd. Maar ik wilde ook eens wat nieuws. Tot nu toe heb ik altijd geborduurd op witte of creme-kleurige stof, maar er is nog zoveel meer mogelijk. Ik heb onlangs ook wat zwarte stof besteld! Ik had via Pinterest wat plaatjes gevonden van stormtrooper-helmpjes uit de Star Wars saga, en die witte helmen komen natuurlijk nooit echt lekker tot hun recht op een witte achtergrond. Een zwarte achtergrond zou ideaal zijn.

Met verse stormtrooper.
Er waren meer patronen geschikt voor een zwarte achtergrond. En het was leuk om eens iets nieuws te proberen met het borduren, maar ik merkte wel dat het toch anders was. De kleuren moet licht of fel zijn om nog een beeje te kunnen contrasteren met het zwart. En ook de gaatjes zijn minder makkelijk te zien, tenzij je zorgt dat je een lichte achtergrond achter je borduurwerk houdt.

Toen de borduurwerkjes af waren heb ik ze wel gewassen, in een zacht sopje. Daarna goed uitspoelen met azijn, dan komen de kleuren toch wat meer naar voren. En dan de achterkant goed strijken.

Een witte kat.
Maar het resultaat mocht er wezen. De contrasten waren anders, wit werk kwam beter tot zijn recht en al met al ziet het er erg mooi uit. Hier ga ik nog mee door. De kaarten kan ik dan beschrijven met zilver-inkt met glittertjes. En dan ziet het er natuurlijk helemaal fantastisch uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten