Translate

maandag 11 april 2016

Bruine bonen met speklapjes en piccalilly

Al een tijdje heb ik niets meer gemeld over mijn plan om eens in de week peulvruchten op tafel te zetten. Maar geen nieuws wil niet zeggen dat er niets gebeurd. Vorig weekeind zaten we in Mechelen en heb ik geen peulvruchten gegeten, maar afgelopen week heb ik dat dubbel en dwars goed gemaakt. +Sander Hartogensis heeft tortillas met bruine bonen gemaakt, waar we twee dagen van gesmuld hebben. Afgelopen zaterdag maakte ik voor mezelf weer de salade van linzen met geitenkaas, die ik al eens eerder gemaakt had. En gisteren kwam er daadwerkelijk iets nieuws op tafel.


We zouden in de avond weer Curse of Strahd spelen en vriend +Daniel Mioque had aangegeven dit keer bruine bonen met speklapjes en piccalilly. Dus dat heb ik zonder al te veel moeite geserveerd. De kinderen vonden het maar matig en ik en bruine bonen zullen ook nooit dikke vrienden worden, maar de piccalilly erbij maakt een hoop goed.


Benodigdheden
* bruine bonen, een nacht laten wellen in ruim water en daarna een uurtje koken.
* ui (2 als je veel eters hebt)
* boter, om in te bakken
* Piccalilly
* zilveruitjes
* mini-augurkjes
* speklapjes, 1 per persoon


Bereiding
* fruit de ui in de boter, tot deze glazig is.
* Voeg de gare bonen toe, en roer goed door elkaar, tot alles bedekt is met gesmolten boter.
* bak de speklapjes, zo knapperig als je zelf wilt.
* serveer warm, met piccalilly, zilveruitjes en augurkjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten