Translate

zaterdag 27 augustus 2016

Urlaub in Stadtkyll I - Stadtkyll

We zijn weer terug van vakantie! +Sander Hartogensis en ik zijn met de kinderen naar Stadtkyll in Duitsland gegaan. Voor het eerst zijn we met onze jongste dochter van 2 naar het buitenland gegaan! We zijn al eerder op vakantie geweest met haar, eerst een keer naar Zeeland en toen een keer naar Texel. Met een heel klein kindje blijf ik toch het liefst in eigen land. Maar ze is al 2, kan wat meer hebben en dit keer gingen we naar Stadtkyll.

Stadtkyll ligt in de Vulkaaneifel, een gebied dat vroeger flink wat vulkanische activiteit heeft gekend. En dat heeft zo zijn sporen achtergelaten. De omgeving was prachtig, heuvels, dalen, rotsachtige gronden. Dus we hebben veel gewandeld en van de omgeving genoten. In het verleden zijn Sander en ik ook wel eens in het Belgische deel van de Eifel geweest, in Stavelot, ook daar was het toen erg mooi.

Mijn oudste dochter is gek op Bollo

In Stadtkyll bevindt zich ook een Landal (uiteraard) vakantieparkje en daar hadden wij een huisje gehuurd. Het parkje was tegen een heuvel aan gebouwd. Onderaan waren de receptie, zwembad en speeltuin en wij woonden net niet aan de top van de heuvel. Dus we hebben de afgelopen 11 dagen flink op en neer gelopen en aan onze beenspieren gewerkt. Het huisje was klein maar fijn met 3 slaapkamers. En dat zullen we van nu af aan wel nodig hebben, onze jongste dochter zal dit jaar voor het laatst in een campingbedje passen.
Het parkje was ook weer van alle gemakken voorzien, wat heerlijk was. De afstand tussen onze kinderen is nog erg groot. De meeste dagen deed onze jongste dochter nog een slaapje en dan konden Sander of ik thuisblijven met de peuter, terwijl de oudere kinderen ook nog iets leuks te doen hadden.

Heuvelop, heuvelaf, zo krijg je sterke spieren.
We waren dit keer ook wat langer met vakantie. In eerdere jaren gingen we iedere keer een week op pad en een week thuis vakantie vieren (met leuke uitstapjes). Maar de grote kinderen wilden dit keer langer weg. Sander en ik hadden maar twee weken vakantie (we willen graag ook in mei en met kerst wat vrij). En ik vind het niet zo fijn om meteen uit mijn werk in de auto te springen. Dus we zijn niet 14 dagen, maar 11 dagen weg geweest, van maandag tot en met de vrijdag de week erna. Het weekeinde ervoor en erna konden we ons dan nog even voorbereiden op de vakantie (en op de start van het nieuwe schooljaar).

Maar we zijn natuurlijk niet alleen op het parkje gebleven, we hebben nog veel meer gedaan in de omgeving! Lees daar de komende dagen meer over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten