Translate

woensdag 31 augustus 2016

Urlaub in Stadkyll III - Wandelen in de omgeving

De oudste dochter tijdens de Panoramawandeling.
Sinds we op vakantie zijn geweest op Texel weet ik dat mijn zoon van lange wandelingen houdt. En ik ook. Dus wij hebben er twee gemaakt, terwijl we in Stadtkyll waren. Stadtkyll ligt het Eifel gebergte en leent zich dus prima voor mooie, lange wandelingen. Mijn zoon en ik hebben er twee kunnen maken die startten in het parkje en beiden een kilometer of 8 waren. Aangezien we de hele tijd heuvelop en heuvelaf liepen, waren het nog best flinke ondernemingen.



De eerste (meest noordelijk) wandeling was een rondwandeling met wat mooi uitzicht over Stadtkyll. We startten deze wandeling met het hele gezin. Maar de meisjes lopen nog niet zo ver. Toen zij er genoeg van kregen, keerde +Sander Hartogensis met hen om en keerde terug naar het huisje, maar mijn zoon en ik stapten stevig door!

Ik geniet met de kids van het uitzicht over Stadtkyll
De wandeling startte in het parkje, voerde langs het stuwmeer, over de Panoramaweg naar Kleenerich. Van Kleenerich liepen we door het bos terug naar de bewoonde wereld en toen door Stadtkyll weer terug naar het vakantiepark.
Weiland bij Kleenerich
Weiland bij Kleenerich

Vanwege het warme weer die dag nog best een uitdaging. In de lokale supermarkt kochten we op de weg terug nog een flesje water.

De grote jongen bij een bergwandje, als we al weer bijna thuis zijn. 
De tweede (zuidelijke) wandeling was iets langer en nam ons echt de bergen op en af. Best een avontuur nog, want op een gegeven moment moesten we over "een met gras begroeide weg" die op een gegeven moment meer op een wildspoor leek, dan op een echte weg. We waren bang dat we verdwaald waren, maar uiteindelijk bleken we toch goed te zitten.

Deze wandeling deden we op een dag dat het fris zou zijn met wat regen. We hebben inderdaad wat motregen gehad, maar daar konden we prima tegen.

Het was heerlijk om even een lange wandeling te kunnen maken. En mijn zoon is inmiddels zo groot dat hij in een aardig tempo doorstapt. Dat is voor mij ook wel fijn. Ik hoop dat we in de toekomst nog veel wandelingen kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten