Translate

woensdag 14 december 2016

Alweer kerstkaartjes

Sinds 2012 (wat vliegt de tijd!) maak ik  kleine borduurwerkjes, die ik dan weer verwerk tot (kerst)kaarten. En zo ook dit jaar weer.

Hele kleine patroontjes, op zwart. 
Wederom heb ik wat patronen via Pinterest kunnen vinden. En die heb ik op verschillende restjes van borduurstof geborduurd in kruissteek. Ik had ook een klein lapje rood kaaslinnen. Ik vond het heel leuk om daar met wit op te borduren.

Kekke accentjes met glittergoudtape.

Dit jaar heb ik wat meer gevarieerd met het maken van de kerstkaartjes. Sommige, kleine patroontjes heb ik rechtstreeks op het karton geplakt. Anderen, de wat groteren, heb ik met een cirkelmes een gat in de kaart gemaakt, daar achter het werkje geplakt en dan daarover heen weer een stukje papier.

De hele collectie samen. 

En dit jaar heb ik de kaartjes niet alleen versierd met de borduurwerkjes, maar ook met Washi-tape, een soort papierplakband met een patroontje erop. De Hema verkocht dit jaar tape met kerstthema, dus daar pakte ik ook wat van mee.

Helaas niet genoeg voor alle familie en vrienden, dus sommige mensen moeten het dit jaar doen met zelfgekochte kerstkaarten. Maar de hartelijke wens blijft natuurlijk wel hetzelfde voor iedereen.

Fijne kerstdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten