Translate

woensdag 21 december 2016

Het is weer winter

Vandaag is het winter geworden. De eerste echt koude dagen hebben we al gehad, met vorst. Kerstmis komt eraan. Ik heb de kerstkaartjes al de deur uit gedaan, de kerstcake is gebakken, de plannen voor de kerstdagen zijn ook al gemaakt en we tellen nu af naar de kerstvakantie.

In de tuin kan ik ook merken dat het winter is. Alles is kaal en dood. Alleen de eerste sneeuwklokjes en de Helloborus vinden de kou lekker. Wel bereid ik me al voor op het nieuwe groei seizoen. Ik ben binnen mijn volkstuincomplex verhuist naar een tuin die wat meer zon krijgt, dus ik was de laatste weken nog druk met het verplaatsen van mijn bessenstruiken (Bedankt +Rian!)
Verder heb ik via Vreeken's Zaden allerlei zaadjes besteld en die zijn inmiddels binnen. De lichtroze Karmazyn tuinbonen kan ik in januari al inzaaien en dan onder glas opkweken, tot het in februari/ maart de grond in kan.

Karmazyn tuinbonen

De afgelopen jaren heb ik veel tuinbonen gehad en ik blijf ze lekker vinden. Dus die komen iedere keer weer terug. Verder ga ik dit keer ook paarse broccoli zaaien. Broccoli uit eigen tuin is vele malen lekkerder dan uit de winkel en dan met zo een mooie kleur, wie kan daar weerstand aan bieden. 

Paarse broccoli

Dus...ik oefen geduld in deze donkere dagen en ik weet dat vanaf nu de dagen weer alleen maar langer worden. Het duurt niet lang meer of de zon is terug en we kunnen we genieten van alles wat de tuin oplevert.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten