Translate

dinsdag 14 februari 2017

De lente begint weer

Sneeuwklokje in de sneeuw

Met het weer van de laatste tijd lijkt het alsof we nog steeds midden in de winter zitten. Maar de lente komt er al weer aan. Imbolc is alweer voorbij en dat kan je meteen merken. De dagen worden alweer langer en de eerste dappere planten steken hun bloemen al boven de grond. In de tuin zie ik her en der de sneeuwklokjes opkomen, die ik jaren geleden eens plantte.


Tuinbonen in potjes

En dat betekent dat ik voor de moestuin ook weer aan de slag mag. Al jaren heb ik tuinbonen in de tuin, omdat ik ze zo lekker vind. Iedere keer kocht ik nieuw zaad, maar vorig jaar heb ik wat bonen bewaard. Deze lopen dit jaar opnieuw uit. Het zijn de bonen van de crimson flowered tuinbonen, met rode bloemen in plaats van witte. In hun potjes in de warme kamer zijn ze allemaal uitgelopen! Wie weet wat dat dit jaar op levert. Daarnaast heb ik ook nog wat tuinbonen gekocht die een licht roze boon opleveren in plaats van een groen- witte of een bruine. We zullen zien.

Voor nu wacht ik nog even af, maar ik tel de dagen totdat ik dingen weer kan uitplanten in de volle grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten