Translate

zondag 8 september 2013

Vilten

De lap die ik afgelopen week gemaakt heb, het was eerst bedoeld als zak.
Met wat moeders uit de klas van onze zoon ben ik een tijdje geleden een handwerkclubje gestart. Eens in de maand komen we bij elkaar en gaan we handwerken. Soms werken we wat aan eigen projectjes, soms neemt een van de deelneemsters het op zich om ons iets nieuws te leren. Vorige week heb ik leren vilten en ik vond een leuke techniek om mee te werken.
De stukken uitgeknipt die ik nodig had.
We hadden allemaal plukjes wol, die we daarna met zeep en warm water zachtjes in de vorm masseerden die we wilden hebben. Het was nog best een tijdrovende klus maar we maakten allemaal verschillende mooie dingen. Sommige maakten bolletjes, anderen lapjes en ik probeerde een hoesje te maken voor ons fototoestel. We zijn een tijd geleden de hoes kwijt geraakt.

De uiteindelijke hoes, met drukknoopje.
Mijn project lukte niet helemaal, ik hoopte in een keer een soort zakje te kunnen maken, maar daar was ik toch niet geheel tevreden over. Ik heb uiteindelijk de zak maar opengeknipt, toen had ik weer een lange, vrij dikke lap van vilt. Daaruit heb ik toen verschillende stukken geknipt, die ik weer aan elkaar heb genaaid, in de vorm die ik nodig had. En zo kreeg ik uiteindelijk alsnog wel wat ik nodig had.

De hoes met de knoop dicht, daar kan ons fototoestel weer veilig in. 
Ik vond wol een leuk materiaal om mee te werken en ik zal eens kijken of ik zelf ook nog eens aan de slag kan met vilt. Je kan er ook makkelijk sjaals, sloffen, mutsen en theemutsen van maken. En daar heb je natuurlijk nooit genoeg van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten