Translate

dinsdag 7 april 2015

Paasweekeinde

Het paasweekeinde ligt weer achter ons en het was heerlijk! Het begon voor mij al vroeg, de gemeente Venlo, momenteel mijn broodheer, geeft zijn medewerkers vrij op Goede Vrijdag. Ik had geen idee, gelukkig noemde een collega het toevallig, anders had ik vrijdag om 07:30 op een zeer verlaten parkeerterrein gestaan.

Goede Vrijdag

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en van de vrijdag een dagje voor mezelf gemaakt. Nadat de kids in de morgen naar School en het Kinderdagverblijf waren gegaan, ben ik lekker gaan zwemmen in de Veldschuur. Daarna had ik de tijd om boodschappen te doen voor het paasweekeinde. Daarna had ik nog tijd om eens flink in de tuin te werken. Ik had nog steeds een aantal planten in mijn eigen tuin staan, die naar de volkstuin verhuisd moesten worden. Dus die heb ik eerst uitgegraven (een Rode Bessenstruik, twee Kruisbessenstruiken, drie Frambozenstruiken en een Doornloze Braam), allemaal in de auto geladen en naar de volkstuin gereden en daar weer ingegraven.
Verder was het pad door de tuin ook nog steeds niet zoals ik het hebben wilde, dus dat heb ik ook afgemaakt.
En toen kon ik weer terug om de kids op te halen uit Na Schoolse Opvang en Kinderdagverblijf. We waren lekker op tijd thuis en hebben nog wat 'Return of the Jedi' gekeken voor iedereen naar bed moest.

Stille Zaterdag

Vandaag werden de oudste kinderen opgehaald door mijn ouders, om het paasweekeinde bij hen door te brengen. Een tijdje geleden waren we al bij mijn ouders op bezoek en de kids bleven toen maar zeggen dat ze ook een keertje wilden logeren. Dus het lange paasweekeinde was een mooi moment om hen uit logeren te sturen. 
Met +Sander had ik al allerlei plannen gemaakt om het weekeinde door te komen. Ik wilde mijn eigen tuin opknappen, nu ik een groot deel van de planten eruit verwijderd had. En we wilden ook nog de kamer van de oudste kinderen opknappen. En dat soort dingen gaat allemaal wat sneller en makkelijker wanneer er niet de hele tijd kinderen rondrennen die iets willen. 

Gemaakt door de kids.

Paaszondag

We startten de dag met een lekker ontbijtje, dat extreem rustig verliep nu zo een beetje de helft van ons gezin uit logeren was. Het was heerlijk! Maar daarna moesten we meteen aan de slag natuurlijk. Ik heb een flink aantal planten uit de tuin verplaatst. Drie grote Ribesstruiken en een fikse Hortensia stonden al jaren leuk in een border, maar eigenlijk waren ze te groot voor de border. In de loop van de zomer hingen ze altijd veel te veel over het pad. Niet handig. Maar nu heb ik weer ruimte op een andere plek voor ze. 
Verder hebben we alle restant-bakstenen uit de tuin veplaatst naar de volkstuin, waardoor ik ook weer wat ruimte had om de huitstapel te verplaatsen. Dus eerst al het hout uit de houtkist, kist verplaatsen en al het hout weer terug. Een fiks karwei, waarbij de spiertjes flink werden aangesproken. 
Ondertussen was Sander flink bezig om in de kamer van de kids een behangstrook op te hangen.
Cheeky Monkeys RG74165 Dinosaurussen behangrand
onze dochter wilde dino's.
Toen die eenmaal hing, zijn we ook nog even de muren afgegaan met een likje verf. Als je goed kijkt zag je hier en daar toch vieze handjes aan de muren en andere onduidelijke vegen. We wonen er tenslote al weer bijna 5 jaar. Dingen worden vies!

Paasmaandag

Het paasweekeinde is al weer bijna ten einde. In de morgen hebben Sander en ik weer heel rustig ontbeten. Daarna zijn we nog snel naar de Intratuin geweest. Ik wilde nog wat laatste planten voor de volkstuin aanschaffen. En dan ben ik bijna klaar daar! Ik heb nog wat extra bessenstruiken gekocht en voor in onze eigen tuin een extra kamperfoelieplant, om tegen de schutting op te laten klimmen. 
En toen was het alweer tijd om de kids op halen. Eerst zijn we even bij mijn ouders langsgeweest, waar we twee zeer vermoeide, maar gelukkige kindjes hebben opgehaald. En daarna zijn we doorgegaan naar Sander's ouders. Sanders moeder was jarig en we hebben even kort gefeliciteerd, een cadeau gegeven en thee gedronken.

En toen was een lang weekeinde alweer ten einde. Maar gelukkig volgen er binnenkort meer. Koningsdag valt dit jaar op een maandag, 5 mei is dit jaar ook een nationale feestdag en volgt daarna al snel week Hemelvaart en Pinksteren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten