Translate

vrijdag 5 januari 2018

Breiwerk

Een tijdje geleden vertelde ik hier dat ik aan de slag was gegaan met wol en een breipatroon omdat ik een nieuwe sjaal nodig had. En nu is hij af!

De sjaal

Een week of drie ploeteren met breinaalden, patroon en een peuter, die maar wat graag de naald uit het werk trekt, is hij dan eindelijk af. Toen nog na het wassen een avondje opgespannen plat laten rusten en toen was hij klaar voor gebruik.

Detail

Ik ben er erg blij. Hij is dik en warm en kriebelt niet. 

Voor de details, ik heb drie bollen wol Katia Polaris nr 64 gebruikt. Ik heb van Pinterest een ajourpatroon met ruiten gehaald. Het patroon herhaalde over 14 steken. Die heb ik 5 keer herhaald en toen nog aan beide kanten een rand van 4 steken. Dus de sjaal is 78 steken breed. Ik gebruikte naald nummer 4,5. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten