Translate

dinsdag 23 oktober 2018

Logeren

De kinderen gingen deze herfstvakantie niet alleen kamperen, maar ze gingen ook nog uit logeren bij hun grootouders! Alle drie tegelijk. Dat betekende dat Sander en ik het Rijk alleen hadden natuurlijk.


Woensdag

Op woensdag bracht Sander de kinderen naar verschillende grootouders in Baarn. Daarna haalde hij mij tegen 16:00 op bij mijn werk in Veenendaal. Na wat onderhandelen kwamen we uit op een plan. We zouden lekker gaan eten bij Wally's, waar we eerder ook wel eens zijn geweest. En nadat we onze buikjes rond hebben gegeten, haalden we kaartjes voor de film Bad Times at the El Royale. Deze is geregisseerd door de man die ook Cabin in the Woods regisseerde. Dus wij waren geïnteresseerd. Daarover later meer.
Met een hapje uit eten en een filmpje in de bioscoop, zonder dat we ons zorgen hoefden te maken om kinderen of een oppas, was wel heel erg lekker.

Donderdag

Op Donderdag konden we heel ontspannen opstaan. Er hoefden geen kinderen naar de opvang. Ik leverde Sander af op zijn werk en reed daarna door naar het mijne. En ik haalde hem ook weer op. Thuis genoten we van een beetje fondue en een lekker wijntje. 
En daarna volgde met Netflix een kalm avondje op de band. Ook erg lekker. We keken nog een staartje van The Arrival, een intelligente SF film over de komst van buitenaardse wezens. En toen klikte Sander ineens door naar een verfrissende verrassing. Errementari, een Baskische (ja!) film over een Baskische mythe van een kwade smid die de duivel(s) aan zijn wil onderwerpt. Hierover later ook meer. 

Vrijdag

Op vrijdag haalde ik aan het einde van de werkdag mijn oudste dochter op. Zoon en jongste dochter hadden wilden nog een nachtje langer blijven en konden dat regelen. Tot verdriet van de oudste dochter. Maar ja, niet alles is altijd eerlijk. 
Om het toch nog een beetje eerlijk te maken, mocht zij dan die avond een film uitkiezen (Minoes). 

Zaterdag

Dit was een hele drukke dag. Want nadat ik eerder in de week jarig was geweest (41), was het vandaag tijd voor een feest. Dus dat betekende boodschappen doen, scones bakken, pompoentaart bakken, pompoensoep maken, kleine vlindertjes van bladerdeeg met vulling maken en gasten ontvangen. 

Heerlijk als de kinderen af en toe eens uit logeren kunnen. We hebben echt weer even tijd voor elkaar en onze hobby's. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten