Translate

woensdag 30 december 2015

Spi- Spa- Spellendag

Niet alleen is kerstmis weer voorbij, de spellendag, die +Sander en ik organiseren tussen Kerst en Oud & Nieuw is ook alweer voorbij! Het was dit keer geen heel drukke spellendag, maar we hebben toch flink wat mensen over de vloer gehad en flink wat spellen van de grond gekregen. En het mooiste was, dat mijn zoon nu ook zijn vriendjes meeneemt. Nieuwe zieltjes worden gewonnen voor het spelen van spellen!

In de morgen brachten we de kinderen naar de opvang. Onze oudste kinderen alleen voor de morgen, en onze jongste zou de hele middag wegblijven. Sander en ik gingen toen als een wervelwind door het huis om het enigszins toonbaar te krijgen. Ik maakte nog een soep van de boontjes die ik dit jaar uit de moestuin heb geoogst. En er stonden natuurlijk ook twee taarten klaar, een met Rum en een met Rum, Brandewijn, Kersenlikeur, Port en Angustora.

Toen kwamen eerst de kinderen terug uit de opvang, samen met een vriendje van onze zoon, S. Zij hebben met Sander nog een rondje Dominion gespeeld, een rondje Speedcups (iets meer de stijl van onze dochter) en toen kwam er nog een vriendje van onze zoon aanwaaien, waarna het kleine grut naar buiten ging om stoom af te blazen.
Vrienden +M en +M kwamen ook nog langs met kinderen M, F en F. De tweede F was nog maar een week of 9 dus die hebben we nog uitgebreid bewonderd. Die hebben er een flinke reis voor over gehad om naar Malden te komen!
En als de deurbel eenmaal gaat, blijft hij gaan. Vrienden +R+S met +M en E kwamen ook binnen. M. rende meteen naar buiten om zich bij onze zoon te voegen en E bleef achter om met onze dochter en M nog een rondje speedcups te spelen.

Cake in de vorm van een draak.
In de loop van de middag kwamen vrienden +R+J+D en M en +M ook nog binnen. Nu waren er echt veel mensen en Sander speelde nog Flick em up met hen, een grote hit op Spiel Essen van afgelopen herfst.

Flick 'em up, geschikt voor groot en klein. 
Vrienden M en M hadden nog zelfgemaakte kroepoek meegenomen, waarmee ze zich meteen populair maakten bij alle kleine kinderen! Het werd ineens een stuk stiller en alleen het gekraak van kroepoek was nog te horen. Na weer een heerlijke, maar wat eclectische maaltijd (Vlaamse stoof, pastasalade en Indische hapjes, naast de door mij gemaakte soep) vertrokken de kleine kinderen naar huis of naar bed en konden de grote mensen nog een spelletje spelen. De eerste van de dag voor mij!
Eerst een rondje Lords of Waterdeep, dat de vorige keer ook al mee was en ik erg leuk vond. Ik had bijna gewonnen, totdat iemand (ik zal niet zeggen wie) ineens met de regel op de proppen kwam, dat resterende mannetjes en resterend geld ook meetelde in de puntentelling. Toen werd ik derde.
Later nog een rondje exploderende katten, voor sommige mensen heeft het erg veel aantrekkingskracht, maar ik was waarschijnlijk niet dronken genoeg om het te waarderen.
Sander speelde nog een aantal spelletjes bedoeld voor twee personen met vriendin M. Maar ik weet niet goed welke.

Lords of Waterdeep
En toen stond ik op instorten. Dus ik ging naar bed, vermoeid maar voldaan na een drukke dag met vrienden en gezelligheid. En er is weer zoveel eten meegenomen en gemaakt, dat wik waarschijnlijk tot ergens in februari niet zelf hoef te koken. Dus in ieder opzicht een geslaagde dag.

Door naar Oud & Nieuw!

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013
Hemelvaart 2014
Kerst 2014
Hemelvaart 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten