Translate

woensdag 17 september 2014

Heilige graal

In aanloop naar de geboorte van onze jongste dochter heb ik mijn Pendragon rollenspel even op een laag pitje gezet. Maar nu is ze alweer bijna 3 maanden oud en het wordt tijd om weer deel te gaan nemen aan het normale leven. Mijn bevallingsverlof is alweer voorbij en ik ben aan het werk. En dus moet ik ook maar weer mijn Pendragon campagne oppakken.
Als opwarmertje besloot ik om eerst maar eens een filmavond te organiseren. Dan konden de spelers elkaar weer eens zien, bijkletsen en film kijken. En welke film is daar nu beter geschikt voor dan Monty Python and the Holy Grail? Het bleek zelfs dat sommige spelers (we zullen geen namen noemen) de film nog nooit gezien hadden! Hoog tijd voor mij als game-master en vriendin om daar wat aan te doen. Gelukkig was de film onlangs nog op televisie geweest. 

De film!

Monty Python and the Holy Grail (1975) is een film van het komische gezelschap Monty Python. Terry Gilliam (Twelve Monkeys, The Fisher King) nam de regie op zich, Eric Idle (Life of Brian), Graham Chapman (Life of Brian), John Cleese (A Fish called Wanda), Michael Palin (A Fish Called Wanda) en Terry Jones (Erik the Viking) namen de belangrijke rollen op zich. En de verschillende vrouwen werden gespeeld door Conny Booth (Fawlty Towers) en Carol Cleveland (Life of Brian). Dus alle leden van het gezelschap hebben nog veel andere goede dingen gedaan in de jaren erna. Ga dat zeker ook bekijken!

Het was tijden geleden sinds ik de film voor het laatst gezien had en veel was al weggezakt, vooral de begeleidende muziek, die nog best goed klinkt en af en toe best episch is. Ook kon ik nu wat beter zien hoe amateuristisch veel van de scenes zijn. De camera trilt, mensen zijn duidelijk nat en moe. Maar desondanks blijft de film enorm leuk om te zien, tsjokvol met eindeloze Britse humor.

Leuk om weer eens te zien en ik ga zeker proberen om wat van de onderdelen uit de film te verwerken in mijn campagne. Misschien Zoot en Dingo van Castle Anthrax of juist Brother Maynard en de Holy Handgrenade of Antioch. 

Gauw weer eens Pendragon spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten