Translate

zaterdag 7 februari 2015

Start van de lente

Midwinter ligt nog maar net achter ons, maar aan alles is te merken dat de lente eraan komt. De dagen worden al weer merkbaar langer, het is niet meer donker wanneer ik de kinderen ophaal van BSO en KDV. En de eerste bloemen steken hun kopjes al boven de grond. De sneeuwklokjes houden het al een tijdje vol en de krokussen doen dapper hun best (maar laten zich nog door felle vorst uit het veld slaan). En als je goed kijkt, zitten de andere planten alweer vol met knoppen.


Het weer wil nog niet echt mee werken. Ik hoop stiekem op heldere dagen met een krachtige zon, maar de vorst houdt ons hier nog in zijn greep. Niet hard genoeg voor ijs en schaatsen, maar het is wel koud. Maar de lente valt niet tegen te houden en nog even en we horen de vogeltjes weer fluiten en zien weer lammetjes in de wei.

En dat betekent ook dat ik binnenkort flink aan de slag zal moeten met mijn volkstuin. Ik heb al wat extra mest gekocht en die moet in de grond ingewerkt worden. En als straks de ergste kou uit de lucht is, wil ik alvast wat planten planten, zoals tuinbonen. Ik heb er al zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten