Translate

zaterdag 28 februari 2015

Pennen

Het begint bijna op een reclameblog te lijken, alweer een stukje over een bedrijf waar ik blij mee ben. dit keer de Penshop in Nijmegen.


Jaren geleden, echt jaren geleden (in 1997) kreeg ik van +Sander een vulpen van parker cadeau, waar ik heel veel mee schrijf, eerst tijdens mijn studententijd en later ook tijdens mijn carriere. Ik vind een vulpen toch echt lekkerder schrijven dan een balpen en als je veel schrijft, dan merk je het verschil echt. Plus, kan met vullingen nog eens van kleur veranderen. Nog wat later kreeg ik ook nog eens een keer een kalligrafeerset van Sander, waar ik sindsdien altijd mijn kerst- en andere kaartjes mee schreef.

Maar ja, zoals J. R. R. Tolkien al zei:

Dit verslindt al dat men kan noemen:
Dieren, beesten, bomen, bloemen;
Knaagt ijzer, bijt staal en
Kan de hardste stenen malen;
Velt koning, verwoest stad.
En slaat hoge bergen plat.

De tijd had ook geknaagd aan mijn pennen. Mijn dagelijkse vulpen was wat versleten, waardoor het bovenste gedeelte niet meer goed op het onderste gedeelte draaide. Voor mijn kalligrafeerpen was het wat ernstiger. Toen ik in juni allemaal geboortjekaartjes moest verzenden, heeft een van de grotere kids de pen te pakken gekregen en ze zijn er mee gaan schrijven. Daardoor was de punt een beetje verbogen geraakt. 

Dus ik op naar de Penshop, in hoop op reparatie. Mijn dagelijkse schrijfpen was geen probleem. Het onderdeel dat versleten was kon eenvoudig vervangen worden. Maar voor de kalligrafeerpen lag het lastiger. Kennelijk had Parker dat deel van hun pennencollectie afgestoten, er waren nog maar weinig kalligrafeerkroontjes van die maat in omloop. Maar er werd gebeld met de fabrikant van Parker in Frankrijk, waar nog twee kalligrafeerkroontjes over waren. Dus die komen binnenkort mijn kant op. En dan heb ik weer twee goede pennen waar ik een hoop mee kan schrijven, hoera. 

En ik heb weer mijn steentje bijgedragen aan een beter milieu, want ik heb mijn pennen niet weggegooid, maar lateren repareren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten