Translate

dinsdag 16 februari 2016

Soep van Kikkererwten met koriander

Voorlopig zit ik nog steeds goed met het eens per week eten van peulvruchten, alleen het rapporteren erover via het blog gaat wat langzamer.

Kikkererwten
K
Zelf vind ik het lekkerder wanneer de soep wat dikker is dan wat Delia in haar recept voorstelt, dus ik neem gewoon minder van het kookvocht, ca. 2/3 van wat zij zegt. En ik gooi er nog een groentebouillonblokje bij. Ook maak ik de soep van gedroogde en gewelde kikkererwten. Dus de avond van te voren beginnen  met wellen in een ruime pan met water en daarna zeker een uur koken. Dan zijn de erwten ook lekker zacht en smakelijk.
Dit weekeinde waren de kikkererwten op herhaling, we hebben dit jaar ook al Chana Masala gegeten. Maar dit keer heb ik een vegetarische soep gemaakt van de kikkererwten, volgens een recept van Delia Smith. heel makkelijk en ook makkelijk aan te passen naar het aantal eters en de smaak van de eters. Ik heb deze soep ook wel eens aan grotere gezelschappen voorgezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten