Translate

zondag 24 augustus 2014

Vakantie in Zeeland I

Zee en zand, alleen de zon ontbrak een beetje.
Ondanks dat het deze zomer erg druk was, hebben we toch kans gezien om met het hele gezin op vakantie te gaan. Mijn oudste kinderen zijn inmiddels oud genoeg om echt aan een vakantie in de zomervakantie te hechten, Sander heeft ook wat vakantie nodig en ik vind het ook wel fijn om af en toe een ander uitzicht te hebben. Maar het feit blijft dat onze jongste dochter nog steeds erg klein is. Dus een vakantie met ver reizen of veel activiteit zat er niet in.

De speelweide, grenzend aan ons terras.
De keus viel dus al snel op een vakantie in eigen land. En het werd Zeeland, Aquadelta in Bruinisse om precies te zijn. We kozen voor Zeeland, omdat ik het altijd fijn vind om even uit te waaien aan de kust. En we zijn al eerder in Zeeland op vakantie geweest. Lang geleden een keer toen onze zoon nog heel klein was, iets ouder dan onze jongste nu. En later nog een keer naar Burgh-Haamstede, met ons tweetjes. En dat waren twee hele leuke vakanties, dus daar nog eens heen leek ons een goed idee.

We kozen voor dit park, omdat er flink wat faciliteiten op het park aanwezig waren, zoals een overdekt zwembad en een kleine, overdekte speeltuin. Het weer is in Nederland natuurlijk altijd wat onzeker en dan is het fijn wanneer de kleine kinderen toch nog een beetje hun energie kwijt kunnen. Bovendien ben ik nog steeds herstellende van de operatie en ik kan ook nog niet veel activiteiten aan. En dan konden de kinderen toch nog iets leuks doen.

Als het mij allemaal wat teveel werd, kon ik lekker met de baby op de bank zitten.
We hadden een prima appartementje (geen huisje), maar gelukkig wel op de begane grond, dus we deden de deur open en liepen dan zo een speelweide op. Daar werd elke ochtend en elke avond getennist en gevoetbald met de grote kinderen. En het huisje was wat verouderd, maar redelijk ruim en de belangrijkste voorzieningen waren aanwezig.
Het weer was inderdaad stormachtig en fris, maar er valt in Zeeland gelukkig genoeg te doen. Ook zijn er allerlei overdekte attracties, waar je ook bij beroerd weer veel tijd door kan brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten