Translate

zondag 10 juni 2018

De aanloop naar de zomer

Met de warme dagen van de afgelopen tijd, zie je dat de natuur echt een aanloop naar de zomer neemt. Vandaag heb ik mijn eerst Kapucijner erwten en tuinbonen uit de tuin geoogst. Deze had ik eerder dit jaar al besteld, gezaaid en uitgeplant. En nu zijn de zaadpeulen al lekker stevig. Dus meteen maar geoogst.

Kapucijners en Tuinbonen

De tuinbonen leveren niet heel veel op dit jaar. Ik heb toch een plek gekozen met iets te veel schaduw en ik heb veel last van slakken dit jaar. Maar de erwten gaan als een speer. Dit is nog maar de eerste oogst en ik denk dat ik nog wel een keer of twee zal kunnen oogsten. Dan kan ik misschien eens Kapucijners met speklapjes met verse kapucijners maken.

Kapucijners en Tuinbonen gedopt

De takken van de Rode Bessen struiken hangen al door vanwege het gewicht van de vele Rode Bessen. Die zal ik binnenkort ook kunnen oogsten en dan zal ik die struiken dit jaar eens flink terugsnoeien. In voorgaande jaren deed ik dat altijd minder, omdat ik ze iets te vaak verplant had. dan hebben de wortels best een klap gekregen, dan wil ik niet ook nog de takken gaan snoeien. Maar inmiddels zijn het monsters geworden, dus ik wil wat snoeien als dit seizoen voorbij is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten