Translate

zondag 24 juni 2018

Limonade

Vorig jaar heb ik al een poging gedaan om limonade te maken van rode bessen. Dat mislukte toen (maar was nog steeds lekker). Dit jaar heb ik een nieuwe poging gewaagd (ook om van het bessen overschot af te komen). En het is dit keer best goed gelukt, smakelijke, vloeibare limonade. Met een felrode kleur, maar helemaal puur natuur van de bessen.

De fles is alweer bijna leeg,
gelukkig hebben we meer. 

Het recept is hetzelfde gebleven, maar dit keer heb ik mijn lesje geleerd.
  • Maak het fruit schoon (ik had ruim een kilo bessen)
  • win het sap (dat deed ik door het zachtjes te verwarmen tot het sap vrijkomt, maar niet aan de kook brengen. Stamp het fruit ook stuk met een stamper) 
  • meng het afgekoelde (dit is heel belangrijk!) sap met 1,5x de hoeveelheid suiker. (ik nam veel minder, ongeveer de helft van het sap aan suiker.) 
  • bewaar in gesteriliseerde flessen. 
En dit keer krijg ik prima vloeibaar, zoet bessig sap. Erg lekker wanneer je het verdunt met water of spa rood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten