Translate

vrijdag 13 juli 2018

Prince Valiant

De nieuwe editie van Prince Valiant is binnen! En daar ben ik heel blij mee!


Al jaren speel ik het Pendragon rollenspel. En de maker daarvan heeft ook ooit het Prince Valiant storytelling game gemaakt, een zeer versimpelde versie ervan. Prince Valiant Storytelling game was gebaseerd op de stripverhalen van Prince Valiant van Hal Foster. En het rollenspel was ook verfraaid met allerlei mooie tekeningen uit de strips.
Met die versimpelde versie was het rollenspel ook bedoeld voor kinderen. En met mijn oudste kinderen (en vrienden D, J, R, en M) heb ik dat ook gespeeld en het was fantastisch om te zien hoe de kinderen hun fantasie de vrij loop lieten. Binnen de kortste keren speelden ze stoere ridders en vuige verraders.

Maar Prince Valiant was al jaren uit roulatie. Ik speelde aan de hand van een oud boek van vriend D. Altijd bang dat er een glas limonade overheen zou gaan natuurlijk. Maar in juni 2016 startte er een kickstarter project om de het boek met regels weer eens een herdruk te geven. Daar moest ik natuurlijk meteen aan meedoen.
Alles leek redelijk volgens plan te gaan, maar de initiatiefnemer Stewart Wieck, overleed heel onverwacht in 2017. Lange tijd lag het project stil. Maar vandaag heb ik dan toch mijn bestelling ontvangen en ik ben er erg blij mee.

De kinderen spelen inmiddels al geen Prince Valiant meer, maar misschien dat ze nu toch nog te verleiden zijn. En er is een jonger zusje dat misschien inmiddels een lieve prinses wil spelen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten