Translate

zaterdag 2 november 2019

Laatste oogst

Ik schreef al eerder dat het tuinier seizoen op zijn einde liep. Maar ik heb toch nog een kleine oogst van wortels weg kunnen halen.


Ik had nog zaadjes over voor witte, gele en paarse wortels van eerdere jaren, en de opbrengst viel altijd een beetje tegen. Maar in mijn moestuin is een plek met vrij veel schaduw, waar andere planten het nooit goed willen doen. En de bloemen van wortels zijn erg aantrekkelijk voor bijen en andere insecten. En zoals we allemaal weten, hebben die het al zo moeilijk

Dus van de zomer strooide ik mijn oude wortelzaadjes lekker uit en liet het stuk moestuin toen maar met rust. En er kwamen wel veel plantjes omhoog en ook flinke bloemenschermen voor de wortels. Maar nu blijkt er onder de grond dus ook het een en ander gaande te zijn geweest.

Een deel van de wortels is al verdwenen in een groenten- ovenschotel met kaas. En de rest gaat dit weekeinde waarschijnlijk een lekkere stoofschotel in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten