Translate

donderdag 18 juli 2019

Bijenmix

Ik heb hier al vaker wat geschreven over hoe moeilijk bijen en andere insecten het hebben tegenwoordig. Gelukkig is daar tegenwoordig wat meer bekendheid over, dus de insectenhotels en gezonde zadenmixen zijn overal te vinden. En ik draag ook mijn steentje bij.

Bijenmengsel

Ik heb al jaren een volkstuintje, waar ik veel verschillende groenten kweek, om later zelf weer op te eten. Maar een deel van mijn tuintje ligt aardig in de schaduw en daar wil niet veel groeien. In voorgaande jaren groeiden daar wel zieltogende kropjes sla en zo, maar daar wil ik niet zoveel moeite meer insteken.
Dus ik heb wat bijenmix gekocht. Ik heb een zakje zaad gekocht van planten die aantrekkelijke bloemen voor bijen en andere insecten produceren en de planten werken nog als groenbemester ook. Dus die zaadjes heb ik onlangs kwistig uitgezaaid in de moestuin. Hopelijk komt er van alles lekker op, wat de bijen aantrekt. En het telt dan niet als onkruid, dus hopelijk ook minder schoffelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten