Translate

donderdag 11 juli 2019

Blogathon: Onbewoond Eiland

Voor de eerste keer doe ik eens mee aan een Blogathon, van de Filmkijker. Het thema is films op een onbewoond eiland. Ik beland op een onbewoond eiland, daar kom ik nooit meer weg. En wat doe ik dan met films?


1: Welke 5 films wil je meenemen?

Als ik de rest van mijn dagen door moet brengen op een onbewoond eiland (Hopelijk warm, hopelijk met een goede prive - cinema), welke films neem ik dan mee om de tijd door te komen?
  1. Excalibur (1981), een Koning Arthur verfilming (sommigen mensen zeggen DE Koning Arthur verfilming) van John Boorman. 
  2. Dangerous Liaisons (1988), een briljant kostuumdrama van Stephen Frears met Glenn Close, John Malkovich en Michelle Pfeiffer in de hoofdrollen en wat kleinere rollen voor piepjonge Uma Thurman en Keanu Reeves. 
  3. Monty Python's Life of Brian (1979), de hilarische vertelling van het leven van de Joodse Brian, tijdgenoot van de veel beroemdere Jezus, door de mannen van Monty Python. 
  4. The Matrix (1999), baanbrekende film van de Wachowski's met Keanu Reeves, Hugo Weaving, Laurence Fishburne en Carrie Ann Moss in mooie rollen. Een intrigrerend verhaal gekoppeld aan baanbrekende stunts. En misschien kan ik de rest ook nog mee-sneaken. 
  5. The Avengers (2012), de eerste ensemble film van de MCU, van Joss Whedon, tjokvol knappe mannen die stoere dingen doen. 

2: Welke 5 films zouden naar een onbewoond eiland moeten worden gestuurd, zodat we ze als maatschappij vergeten?

  1. There's Something about Mary (1998) Geen idee waarom iedereen dit indertijd briljant vond, een totale verspilling van goede acteurs. 
  2. Invasion of the Bee Girls (1973). Een Sexploitationfilm, waarbij vrouwen besmet raken met bijenDNA en veranderen in seksbeluste monsters. De lokale mannen overleven dat niet, natuurlijk. 
  3. Merlin and the Sword (1985). Ook geen goede film en ook een verspilling van een aantal prima acteurs. 
  4. King Arthur: Legend of the Sword (2017). Geen goede verfilming van het verhaal van Koning Arthur en Guy Ritchi berijdt zijn stokpaardjes veel te veel. 
  5. Nude Nuns with Big Guns (2010), een beroerde nun-sploitation film over een non die bloedig wraak neemt op haar mishandelaars, in een corrupte kerk die van drugssmokkel en seksueel misbruik aan elkaar hangt. 

3: Je mag één serie meenemen, welke zou dat zijn en waarom?

Buffy the Vampire Slayer (1997 - 2003). Deze serie van Joss Whedon was mijn eerste introductie voor Joss Whedon, later heb ik nog veel van hem gezien. Ik vond het verhaal fantastisch, een dapper meiske met grote krachten, trouwe vrienden en enge vijanden zit niet bij de pakken neer, maar redt de wereld. Een langlopende serie met een sterke cast en goed overkoepelend verhaal. Daarnaast nog een aantal afleveringen die echt briljant zijn.

4: Je zal nooit meer van het eiland ontsnappen, welk karakter zou je de rest van de tijd op het eiland mee door willen brengen?

Thor
Moet ik dit echt uitleggen?

5: Op een afgelegen plek op het eiland, dat moeilijk toegankelijk is, is een enorme hoeveelheid eten te vinden. Helaas woont er op die plek een filmmonster, welke is het? En welk filmwapen heb je nodig om het tegen dit beest op te kunnen nemen?

Het liefst natuurlijk een van de Bee Girls, die zullen niet in mij geïnteresseerd zijn, want ik ben geen man. Hooguit willen ze van mij ook een Bee Girl maken. Dus ik moet Thor tijdig naar voren schuiven. Hopelijk weet hij hun verleidingen te weerstaan (of te overleven). Ondertussen zal ik proberen de Bee Girls te vermoorden met het zwaard Excalibur, of als dat niet werkt, zal een staak door het hart ook wel helpen.

Leuk om zo eens na te denken over mijn favoriete of meest vreselijke films. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten