Translate

dinsdag 2 juli 2019

Boontjes doppen

De oogst gaat maar door. Nadat ik eerst alle kapucijners binnen heb gehaald (en wat zijn die lekker met ui en paprika en wat augurk!), was het nu tijd voor de eerste oogst tuinbonen.

Tuinbonen

Al jaren en jaren heb ik tuinbonen in de tuin. En ik vind het heerlijk. De Tuinbonen spelen ook een grote rol in de Romeinse en Arabische keuken. Meestal eet ik mijn tuinbonen in een hartige salade, met tomaat en geitenkaas. Maar misschien dat ik dit keer eens moet proberen om hummus te maken van tuinbonen, in plaats van kikkererwten. Ik vind dat altijd lekker met brood of groentestengels. Maar misschien dat dit een leuke variant is. 

En tuinbonen zijn zo lekker makkelijk. Ik laat er altijd een paar voorkiemen, in bakjes in de vensterbank vanaf februari of zo. Maar eigenlijk kan je ze ook na de ergste vorst gewoon eens in de grond gooien en wachten tot ze in de loop van maart/ april om hoog komen en de dan oogsten in de loop van juni en juli. Erg makkelijk, daar houd ik van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten