Translate

zondag 21 juli 2019

Handcreme

Al een tijdje probeer ik wat minder afval te creëren. Ik zet daarbij kleine stapjes. Zo haal ik al een tijdlang mijn groente en fruit in zelfgemaakte tasjes en maak ik vaker mijn eigen brood. Maar ook op het gebied van cosmetica en verzorging zijn er nog wat stappen te zetten. Zo maak ik al een langere tijd mijn eigen deodorant. En de bevalt eigenlijk prima. Met een hoeveelheid van 3 eetlepels kokosvet, 3 eetlepel maizena en 3 eetlepel baking soda kan ik een hoeveelheid maken waar ik zeker een paar maanden mee doe.


En omdat dat zo makkelijk was, wilde ik ook eens proberen om zelf handcreme te maken. Van mijzelf heb ik een vrij droge huid. En na het handenwassen zijn mijn handen altijd behoorlijk ruw en kriebelig. Dus ik gebruik veel handcreme.

Zelf handcreme maken was ook al zo eenvoudig. Ik heb het recept van aroma lifestyle gevolgd. En dat was supersimpel. En nu heb ik een handcreme die lekker ruikt, vlot intrekt en mijn handen lekker zacht houdt.

30 ml kokosolie
30 ml olijfolie
3 gram bijenwas (deze haalde ik bij Erica in Nijmegen)

Alles samen au bain marie laten smelten, doorroeren en in een bewaarbakje gieten. Ik gebruikte een oud blikje. Af laten koelen en klaar. Niets is eenvoudiger. Hier zal ik wel een tijdje mee vooruit kunnen en dan kan ik daarna altijd weer nieuwe maken. En wie weet experimenteer ik nog eens wat met andere ingrediënten, zoals Shea butter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten