Translate

dinsdag 19 maart 2019

Brood snijden

Een tijdje geleden vertelde ik over de Broodzakken die ik met hulp van wat vrienden had gemaakt. Maar het was nog lastig om er brood in te krijgen. De bakkers hier wilden ze niet gebruiken, want niet hygiënisch genoeg. Jammer, maar niet erg. Ik bak ook vaak genoeg mijn eigen brood. Lekker bij de allerlei soepjes.


Mijn snijmachine


Het lastige vind ik alleen het snijden van het brood. Met de hand kan ik niet zulke mooie dunne plakken snijden als de bakker dat kan met de snijmachine. Dikke, onregelmatige plakken gaan prima bij een soep of stoofpot, maar met alleen kaas of jam wil ik graag wat dunnere plakken. Maar ja, de machine van de bakker is wel een heel groot apparaat. Maar nu stuitte ik laatst op de wereld van de eenvoudige snijmachines voor in de keuken. Ik heb er meteen maar een gekocht en mijn eerste brood gesneden. En het ging prima!



Dus in ons huis zullen nu tijden aanbreken waarin ik veel vaker brood zal bakken. Het is gelukkig heel eenvoudig, bloem, water, gist en een beetje zout. En tegenwoordig zijn er overal prima recepten en instructies te vinden voor allerlei soorten brood. Vanaf nu ook in evenwichtig dunne plakken! En ze kunnen in katoenen zakken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten