Translate

zaterdag 23 maart 2019

Een nieuwe lente

Het is weer lente, de winter is voorbij, de dagen worden langer en warmer en overal lopen planten weer uit. Heerlijk!

Kerspruim in bloei

In de achtertuin staat een Kerspruim en na de krokussen is dat altijd de eerste plant die gaat bloeien in mijn tuin. Dan weet ik dat de lente weer aanbreekt en dat het tuinierseizoen ook weer gaat beginnen. 

Inmiddels heb ik wel mijn tuinbonen en kapucijners ingezaaid en steken die al de eerste blaadjes boven de grond, maar verder heb ik nog niet veel gedaan. En er moet veel gebeuren! Na de grote droogte van vorige zomer, is mijn gazon nog steeds niet goed hersteld. Het gras heeft nu flinke competitie van mos en andere planten. Dus daar wil ik stevig schoffelen en nieuw zaad inzaaien. 

Kerspruim van dichtbij. 

En op de moestuin ben ik dit jaar nog niet eens geweest. Daar zal ik ook snel aan de slag moeten. Er moet gespit worden, mest moet verdeeld worden en de grond moet klaar gemaakt worden voor verschillende planten. Zo kunnen binnenkort de bonen en erwten wel de grond in. Maar daarna zullen nog de bloemkool, snijbieten en courgettes weer volgen. En ik ben erg benieuwd wat mijn bessenstruiken zullen opleveren. 
Na de grote oogst van vorig jaar, is nog steeds niet alles op (potten met jam, mensen), en er ligt zelfs nog wat in de vriezer. Dus vorig jaar heb ik de struiken flink gesnoeid, eens kijken wat dat betekent voor het komende jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten