Translate

zaterdag 23 oktober 2021

Spellen in Essen

Sander gaat al jarenlang naar de Internationale Spieltage in Essen. Vorig jaar kon de beurs niet doorgaan, vanwege Corona en dat was wel erg jammer. Maar dat maakte deze bijeenkomst natuurlijk alleen maar weer fijner. En het was nog wel een beetje gedoe. Voor een tripje naar Duitsland zijn medische mondkapjes verplicht en moest er een internationaal Coronabewijs getoond kunnen worden. Maar Sander en vriend D. regelden dat allemaal mooi en hebben er een mooie dag van gemaakt. 

En tijdens de Internationale Spieltage hebben ze een hoop leuke nieuwe spellen gezien. Zoals Unicorn Fever, waarbij er niet alleen met allemaal eenhoorntjes en mooie kleurtjes gespeeld kan worden, maar deelnemers ook diadeempjes kunnen dragen. Ik weet niet of Sander de ideale doelgroep was.  

Unicorn Fever


Ook zag hij nog Frutticola, een nieuw spel over competitief jam maken. Dat zou natuurlijk helemaal bij mijn interesses aan moeten sluiten, ik koop al sinds 2016 geen eigen jam meer. Aan de andere kant, het is mijn hobby, ik hoef geen geld of prijzen te verdienen met mijn jam.  

Frutticola

Ook het hedendaagse nieuws ontbrak niet op de Spieltage. Corona had zijn weg ook al gevonden naar meerdere spellen. Ik vraag me af wat daar de houdbaarheidsdatum van is. Inspelen op een tijdelijke hype gaat niet helpen een spel voor de eeuwigheid te maken denk ik zo. 

Corona: Mit Eifer ins Geschäft

Maar Sander zag ook zaken van vroeger, die kennelijk bezig zijn met een comeback. De reboot van He-Man in de Netflix serie Masters of the Universe: Revelation moeten er natuurlijk ook weer spellen gemaakt worden, om daar op in te kunnen haken. Er was een kakelversie Masters of the Universe: Fields of Eternia te zien. 


En er was ook een hoekje met oude spellen, die de tand des tijds niet volledig doorstaan hebben en nu gelden als een deprimerende herinnering aan overmoed. Soms ben je gewoon niet goed genoeg. 


Ondertussen had ik de hele dag gewoon doorgewerkt (thuis, Corona) en had ik voor de kinderen gezorgd. Door lekker makkelijk Pizza's in de oven te schuiven. Sander en vriend D. kwamen dit keer redelijk vroeg thuis en hadden nog een hoop te vertellen over hun avonturen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten