Translate

zaterdag 3 november 2018

Spellen spellen spellen

Eindelijk weer eens een post over spellen die we gespeeld hebben! Het afgelopen weekeinde stond volledig in het teken van spellen.

Sander met een heel fout spel

Vrijdag

Vrijdag stond in het teken van de Internationale Spieltage in Essen. Ieder jaar wordt daar een grote spellenbeurs gehouden waar spellenfanaten uit de hele wereld op af komen. Sander gaat er al een paar jaar heen met vrienden. En zo ook dit jaar. Ik werkte een dagje thuis, zorgde voor de kinderen en zorgde ervoor dat de stoere mannen aan het einde van de dag nog een hapje eten konden krijgen.
Zelf hield er nog een mooi boek aan over. Een verlaat cadeau voor mijn verjaardag. Ergens kreeg ik toch het gevoel dat het een subtiele hint was.

Moet ik er iets mee doen?
Wat dan?

Zaterdag

Zaterdag organiseerde Sander weer een maandelijkse spellenavond. We verwachtten eigenlijk niet zoveel mensen. Iedereen was toch moe van Essen? Maar nee, de deurbel bleef maar gaan en uiteindelijk hebben we de groep mensen nog over twee tafels moeten verdelen. Met vrienden J., D., en S. speelde ik nog Vast, een nieuw bordspel, gespeeld. 

De cover art was in elk geval enig.

Dit is een spel dat lijkt op Ravenloft the Board Game en op Legend of Drizzt, waarvan we Ravenloft zelf ook wel eens spelen. Maar dat zijn beide coöperatieve spellen, waarbij je samen speelt tegen het scenario. In Vast speel je ieder een andere rol, tegen elkaar. We hebben flink doorgespeeld en ondertussen de regels beter leren kennen. Zeker voor herhaling vatbaar. 
Aan een andere tafel speelde Sander met collega R. en vrienden M. en M. ook nog een paar spelletjes, waaronder de huidige hit the Mind.  

Zondag

Nog was het spellen spelen niet voorbij. Op zondag gingen Sander en ik samen met de meisjes langs bij vriend L. die ieder jaar een heel spellenweekeind organiseert. Dus in de morgen bakte ik nog wat koekjes en toen gingen we op pad om onder andere Hugo Spookslot te kunnen spelen. Mijn dochters vinden het een leuk spel en het is inmiddels een traditie om het bij vriend L. te spelen. 

Het ziet er eng uit, maar is enig.

En toen gingen we weer naar huis en voorlopig hebben we voor lange tijd onze spellenfix wel weer even gehad.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten